Woolman SE

Klädplåster görs kända för kunderna genom growth hacking

Klädplåster görs kända för kunderna genom growth hacking
Oikiat Design Oy lanserade klädplåstret i april med hjälp av Woolman i en Shopify-butik.

Klädplåstren, som tillverkas i Finland, är en uppfinning påkallad av vardagen. Med dem reparerar man enkelt kläder och accessoarer. Produkterna kan beställas direkt hem från webbutiken och kläderna får nytt liv. De praktiska klädplåstren finns dessutom i flera härliga mönster.

När den nya produkten kom ut på marknaden syntes teamets medlemmar i media och vid olika evenemang runt om i Finland. Människor har utmanats att reparera och piffa upp sina kläder i stället för att kasta bort dem.

Lyft med growth hacking

Vid kundanskaffningen har Oikiat Design Oy litat på Woolmans Growth Hacking. Growth Hacker Mikko Rekola har hjälpt företaget komma igång med och effektivera sin betalda kundanskaffning med en speciell sprint-modell.

– Vi hade sysslat med elektronisk marknadsföring redan tidigare, men nu ville vi fördjupa vårt kunnande så att det passar webbutiken. Resultaten har varit väldigt positiva och under Mikkos handledning har vi lärt oss hur vi själva kan genomföra annonseringen effektivt, säger företagets verkställande direktör Jetta Liukkonen.

– Bäst av allt är att kunderna gillat våra reklamer och vi kan lätt mäta reklamernas effekt. Reklamerna skiljer sig från mängden och kunderna minns dem tydligt. Rörliga bilder har enorm kraft, tillägger styrelseordförande Anne Jurvelin-Pummila.

Är du intresserad av att utveckla din webbutiks kundanskaffning med growth hacking? Woolmans tillväxtteam hjälper dig lyfta kundanskaffningen till en ny nivå!

Artikelns huvudbild: Klädplåster, Oikiat Design Oy, fotograf Sanna Krook.

Vill du ha hjälp med growth hacking?

Kontakta oss så fixar vi tillsammans en lösning som passar din affärsverksamhet! 

Nyhetsbrev