Blogg
Målet för Anton & Anton var att få fler kontinuerliga beställare till Matkasse-tjänsten och att utveckla verksamheten i de digitala kanalerna i en ny riktning. De sökte en partner för growth hackingen och samarbetet med Woolman började våren 2018.
Webbhandlare har ofta ont om tid och det finns värdefull information i överflöd att ta till sig – det skulle ju vara bra att lära sig något nytt hela tiden. Läs hur framgångsrika webbhandlare gör det!
Dags för flash sale! Du har beslutat dig för att låta försäljningen explodera och håva in storkosingen. Vet du egentligen vad du tänker göra?
En webbutik har en annorlunda struktur än en fysisk butik. Webbutikens försäljning bör därför mätas med annorlunda modeller.
Ett vanligt problem är att handlaren blir alltför tokig i sin egen produkt och dess framgång, det vill säga är så entusiastisk över sin produkt att han eller hon inte tänker på att utveckla kundanskaffningen eller uppmärksamma kommentarer av potentiella kunder.