Woolman SE

Woolmans team växer – Bamba-grundaren Anders Danielson blir delägare i Woolman Sverige

Woolmans team växer – Bamba-grundaren Anders Danielson blir delägare i Woolman Sverige

Team Woolman växer för fullt! Vårt senaste tillskott heter Anders Danielson, som går in som delägare i Woolman Sverige. Anders har tidigare bland annat grundat och varit VD för Bamba.se, en av Sveriges största leksaksbutiker online, som numera ingår i Adlibris-gruppen.

Brinner för att hjälpa e-handlare att växa globalt

Anders kompetens kommer att vara mycket värdefull för Woolman, som har vuxit kraftigt sedan starten 2017 och idag är en av Europas största Shopify Plus partners. Shopify är en molnbaserad plattform som används av närmare 1 miljon e-handlare världen över. Med sin erfarenhet från att bygga och driva framgångsrik e-handel, vet Anders hur verkligheten för många e-handlare idag kan se ut.

“Bamba-resan var otroligt lärorik. Jag har själv fått uppleva hur det är att starta företag från grunden, skapa tillväxt genom e-handel och vilka fällor man ska undvika. Framförallt vet jag hur hämmande en IT-lösning som baseras på en stor IT-avdelning alternativt mycket konsulter kan vara och det är en av många anledningar till att jag tror så mycket på Woolman och molnbaserade eco-system som Shopify.”, säger Anders.

Mindre tid på teknik - mer fokus på tillväxt  

Anders berättar att han känner igen sig i många av de utmaningar som e-handlare idag står inför, när många lägger mycket tid på teknik istället för att öka tillväxten i sin e-handel. 

Våra resurser på Bamba gick med tiden alltför mycket till teknik istället för marknad och tillväxt. Woolman har hittat ett koncept som maximerar fokus på tillväxt och där tekniken helt enkelt fungerar. Jag är supertaggad att få hjälpa andra e-handlare att kunna göra rätt val och växa globalt” konstaterar Anders.

Woolman erbjuder utöver en teknisk lösning även tjänster inom marknadsföring, utveckling, webbdesign, sökordsoptimering och integration. 

“Det används en hel del lokala teknologier på den svenska marknaden jämfört med resten av Europa. Vi tror det kommer att ske en stor flytt mot standardiserade lösningar. Samtidigt ser vi en ökad efterfrågan för en e-handels-fokuserad digital byrå, speciellt nu när Direct-to-Consumer trenden blir starkare. Varumärken går helt enkelt direkt till konsumenterna i ökande grad” säger Konsta Saarela, Managing Partner på Woolman.

Nyhetsbrev