Acons hopp
till framgång
till framgång
Acons VD, Marko Manninen, betygsatte Woolman med 10+ (på en skala från 4 till 10) för samarbete och exceptionell service.
UTMANINGEN
Acons gamla Magento-webshop höll dem tillbaka. Tid och pengar försvann till underhåll och korrigeringar av fel.
✔️Tid lades ner på att åtgärda fel i stället för internationell utveckling
✔️ Det gick inte att främja och vårda Acons växande kundbas
✔️ Brist på tillförlitlighet och skalbarhet för internationell tillväxt
✔️ Problemet med orderhantering mellan alla deras försäljningskanaler, exempelvis Amazon.
LÖSNINGEN
För att öka den internationella tillväxten behövde Acon en plattform som skulle påskynda deras tillväxt – inte bara för stunden, utan även för framtiden.
✔️ Bytte till ett enkelt, skalbart ekosystem med flera webshops, där varje marknadsområde har sina valutor, fraktalternativ och språk.
✔️ Strömlinjeformade Acons orderhantering mellan alla försäljningskanaler, inklusive Amazon, till en central plats.
✔️ Installerade enkla automatiseringsverktyg för att växa och vårda Acons tillväxt.
RESULTATEN
Acon har blivit en framgångssaga som de flesta varumärken bara drömmer om. Genom att migrera till Shopify Plus kunde Acon enkelt skala upp och expandera till nya marknader.
✔️ Acons försäljning på Amazon har ökat med 3 miljoner euro
✔️ USA blev deras främsta marknad
✔️ Vände Magentos begränsningar till internationell tillväxt på Shopify
✔️
Överträffade de fastställda försäljningsmålen