Grunda en Shopify-webbutik
I vilka situationer är det bra att grunda en Shopify-webbutik?
Vi på Woolman hjälper europeiska varumärken att få lönsam tillväxt och att internationaliseras. Våra erfarna marknadsföringsexperter hjälper e-handlare att få nya kunder och sälja mer åt redan befintliga. Kunderna som utnyttjar våra tillväxttjänster växer mätbart och alltid betydligt snabbare än genomsnittet inom branschen.
Du får hjälp av Woolmans tillväxtteam som består av proffs inom digital marknadsföring, experter som själva varit framgångsrika e-handlare samt designers. Vi börjar med att fördjupa oss i din webbutiks affärsverksamhet och kundförvärvets kärna. Vi går igenom metoder för betald trafik, särskilt Facebook och Google Ads. Vi sätter tillsammans upp mål för marknadsföringen och lär dig hur du förvärvar kunder med snabba tester.
Vi visar praktiska metoder för att välja potentiell målgrupp och skapa kampanjer. När vi gör det här tillsammans fördjupas e-handlarens egna färdigheter att effektivera kundförvärvet. Vi visar alltid rikligt med exempel. Vårt praktiska arbetssätt har fått mycket beröm.
Med våra tillväxtexperters hjälp kan du göra A/B-tester i webbutiken och marknadsföringen och utveckla allt bättre försäljningskampanjer. Teamet utnyttjar i sitt arbete ständigt analyser i olika kanaler - samtidigt lär sig e-handlaren de bästa sätten att mäta sina kampanjresultat.
Våra experter har erfarenheter av growth hacking med utmärkta resultat från många branscher och våra kunder växer betydligt snabbare än genomsnittet inom branschen. Och e-handlaren får inte bara ökad försäljning utan också djupare kunskaper i marknadsföring och tillväxt. Genom våra tjänster lär du dig tolka resultaten i dina marknadsföringssatsningar bättre och förstå dina kunders beteende i din butik.
För e-handlare som strävar efter stor och lönsam tillväxt i sin affärsverksamhet. För nya e-handlare som vill börja växa eller för erfarna e-handlare som vill ta tillväxten till en ny nivå.
För e-handlare som vill starta eller effektivera internationell försäljning. Tjänsten passar också handlare som vill testa en produkts product-market-fit enkelt och mätbart.
För e-handlare som vill förstå kundupplevelsen i sin webbutik bättre och hitta de bästa sätten att mäta resultat.
Matbutiken Anton & Anton letade efter en expert på webbutiker för att öka sin försäljning. Målet var att få fler kontinuerliga beställare till sin matkasse-tjänst och förnya verksamheten i digitala kanaler. Matkassetjänsten har nått sina tuffa tillväxtmål och Anton & Anton har kunnat segmentera sina kundgrupper effektivare än tidigare. Läs Anton & Antons kundberättelse.
Kaiko, som är specialiserad på ekologiska barn- och damkläder, strävade efter tillväxt direkt då företaget grundats. När webbutiken förnyats tillsammans med Woolman var följande steg att utveckla marknadsföringen systematiskt. Med hjälp av tillväxttjänsterna har Kaiko fått effektiva modeller för marknadsföring och siktar nu på den internationella marknaden. Läs Kaikos kundberättelse.
Enligt våra kunders önskemål är flertalet av våra referenser inom tillväxttjänster inte offentliga. Kontakta oss så kan vi diskutera och berätta om våra referenser konfidentiellt.