Hur vi gjorde det tillsammans
veckor, ett nytt affärskoncept för D2C lanserades
4
En specialbyggd konfigurator för att förbättra kundupplevelsen
1
En pivot webshop för att testa försäljningen
1
Reima är ett världskänt klädmärke för barn och finns i över 70 länder. Deras mål med att utveckla Reima Kit var att förenkla föräldrars liv genom att ge familjer en prenumerationstjänst för kläder som tar hänsyn till säsongs-förändringar och när barn växer ur sina kläder.
Ta en titt på Reima Kit (Reima’s finska webshop)

AFFÄRSMÖJLIGHETEN
Göra familjernas liv enklare och samtidigt mer miljövänligt!
✔️ Spara tid för föräldrar och vårdnadshavare genom att förse dem med en prenumerationstjänst för barnkläder som tar hänsyn till deras personliga preferenser, säsongs-förändringar och att barn växer ur sina kläder.
✔️Att handla barnkläder ska vara roligt. Men för många föräldrar är det en fullständig mardröm. Hela tiden nya storlekar, de ständigt föränderliga årstiderna, för att inte tala om den faktiska tiden som tillbringas till att hitta rätt utrustning och få allt att matcha…
✔️ Bonusen? Reimas mycket hållbara kläder som inte längre passar kan återvinnas till kontanter genom sina utvalda second hand-partners. En rejäl besparing för stressade familjer, för att inte tala om miljöpåverkan.
UTMANINGEN
Lansera en pivot-Shopify-webshop med den perfekta användarupplevelsen
✔️ Reima bestämde sig för att göra detta enkelt genom att erbjuda föräldrar en ”Reima Kit-tjänst”. Föräldrar erbjuds en väl genomtänkt säsongs-garderob, precis i rätt tid. Ingen risk för att glömma det väsentliga, tjänsten ser till att du kommer ihåg allt.
✔️ Att bygga upp en flexibel prenumerationsbaserad verksamhet på en e-handelsplattform som inte stör nuvarande system.
✔️ Lansera en genomtänkt kundorienterad webshop med en visuell produktkonfigurator och olika prenumerations-modeller.
✔️Utveckla en pivot webshop som lätt kan uppgraderas vid behov
✔️ Implementera tredjepartslogistik för att säkerställa snabba leveranser av mycket specialanpassade beställningar


Reima behövde en webshop som skulle matcha deras prenumerationsbaserade affärsbehov.
Där Hybris visade sig vara för komplicerat, gav Shopify liv åt Reimas vision.
Från komplexa konfiguratorer till prenumerations-modeller, tillsammans med Reimas kreativa team har vi gett liv åt deras unika koncept.
RESULTATEN
satt Reima på världskartan som en tänkt ledare när det gäller utvecklingen av återvinning och retail
✔️ Har gett Reima möjlighet att förutsäga framtida försäljning och är en utmärkt bas för att utveckla kundens livstidsvärde, samtidigt som det sparar pengar för kunden.
✔️ Har gett föräldrar en enkel och bekväm shoppingupplevelse som hjälper dem att fatta köpbeslut och spara tid på shopping.
✔️ En fullt fungerande pilot webshop för prenumerationer inom fyra veckor .
✔️ En webshop som kan skalas upp, var som helst när som helst.
✔️ Med den nya affärslösningar kan ReimaKit erbjuda kunderna en miljövänlig återvinnings-tjänst genom sin partner Emmy Store.

Är du redo att testa ditt nya affärskoncept?