Grunda en Shopify-webbutik
I vilka situationer är det bra att grunda en Shopify-webbutik?
Woolmans team består av skickliga kodare och erfarna e-handlare. Med erfarenhet av över hundra Shopify- och Shopify Plus-webbutiker kan vi rekommendera och genomföra de åtgärder som stöder just din verksamhet bäst. Vi värdesätter din tid. Vi bedömer utvecklingsbehovet snabbt och genomför åtgärderna smidigt.
För e-handlare som vill modifiera funktioner i sin Shopify-butiks tema, förbättra kundupplevelsen eller förnya butikens image. Till exempel skräddarsydd navigering, produktgruppssidor eller nya funktioner på produktsidorna.
För Shopify Plus-handlare vars beställningshantering eller lagtekniska behov kräver särskilda egenskaper i check-out-processen. Till exempel obligatoriskt ifyllande av telefonnummerfältet i en viss form.
För e-handlare som behöver öka sin Shopify-butiks grundläggande funktioner eller vill förbättra kundupplevelsen. Till exempel kundlojalitetsprogram, kontinuerlig fakturering eller produktrecensioner.
För Shopify eller Shopify Plus-handlare som vill expandera sin verksamhet till nya kundgrupper. Exempelvis internationell handel på nya marknadsområden eller en köpkanal för B2B-kunder.
Vi börjar med att sätta oss in i din webbutiks utvecklingsbehov och mål. Våra erfarna experter har varit med och utvecklat över hundra Shopify- och Shopify Plus-butiker och kan rekommendera de bästa lösningarna utifrån på din webbutiks behov. Vi gör en tidsbedömning och en kostnadsbedömning och går igenom dem tillsammans med dig.
När du godkänt vår offert sätter Woolmans team igång med utvecklingsarbetet. Vårt team består av skickliga kodare och erfarna e-handlare som ser på din webbutik som en helhet. Vi gör inga ogenomtänkta ändringar som kan skada andra funktioner i din butik.
Innan lanseringen går vi igenom utvecklingsresultatet med dig. Vi lär dig utnyttja de nya funktionerna effektivt i din affärsverksamhet. Till slut sköter vi lanseringen av din webbutik.
Fitfarm säljer både fysiska produkter och digitala coaching-tjänster. Det här innebär varierande behov på webbutikens produktsidor och i köpprocesserna. Woolman skräddarsydde Fitfarms produktsidor till snygga landningssidor med videoklipp. På produktsidorna gavs möjlighet att välja kurs enligt längd och tillgängliga startdatum. Efter valet läggs den rätta kursen till varukorgen.
Reima Play var ett helt nytt koncept i Reimas affärsverksamhet: försäljning av barnkläder som service till en given månadsavgift. Woolman byggde en skräddarsydd köpprocess i Reima Play-webbutiken. Köpprocessen leder kunden naturligt genom val av servicepaket och val av storlek och färg samt slutligen till check-outen.
Lunette säljer sina produkter globalt i åtta Shopify Plus-webbutiker. Trots att webbutikerna är riktade till olika marknadsområden händer det regelbundet att besökare hamnar i fel butik. Woolman skapade en funktion i Lunettes webbutiker som lokaliserar besökaren och vid behov automatiskt föreslår övergång till Lunette-butiken i rätt marknadsområde. Läs Lunettes kundberättelse.
Grimfrost ville förbättra kundupplevelsen i sin webbutik genom att installera en app som ger personliga produktrekommendationer. Woolman hjälpte Grimfrost att installera appen och skräddarsydde inställningarna så att butiken förblev visuellt enhetlig, även i de vyer som skapas av appen. Läs Grimfrosts kundberättelse.
Om du redan är Success & Support-kund hos Woolman kan du beställa utvecklingsarbeten genom att kontakta Woolmans stödteam direkt på support@woolman.io.