Superpowering the world of Commerce
Varumärken vi hjälpt
350
Medarbetare, inklusive 10+ e-handlare
100
Kontor: Finland, Sverige, Nederländerna & Storbritannien
9
Appar och integrationer vi skapat
18
Skalbar e-handel med rätt partner
Det räcker inte med en snygg design för att omvandla besökare till köpare. Vill du ha en skalbar och lönsam verksamhet behöver du också hitta en teknologipartner som kan hjälpa dig att arbeta strategiskt. Någon som vet vilka koncept och vilken teknologi som kan hjälpa dig att nå dina nuvarande och framtida mål. Vår mission är att förenkla e-handeln så att du kan sälja överallt, när som helst. Det är Woolmans koncept, som har tagit Europa med storm.
Vad gör Woolman unikt?
Vi arbetar hand i hand med våra kunder
Det som skiljer oss från andra är att vi arbetar hand i hand med våra kunder. Det är vårt varumärkeslöfte, och vi håller det i alla lägen. Vi har inte lyckats förrän våra kunder har lyckats. Våra relationer bygger på förtroende och transparens, och vi hjälper dig att nå dina affärsmål.
Vår vision
Superpowered commerce everywhere
Som affärspartner vill du ha den bästa Shopify-partnern, de bästa apputvecklarna, en partner i livet som kan vägleda dig genom denna ständigt föränderliga e-handel-värld utan något krångel... någon som tar din hand och bryr sig om dig. Efter ändlösa diskussioner med andra Shopify-byråer kommer du till slut att fråga dig: borde inte det här vara lättare? Kan det inte bara finnas en Shopify-byrå som gör allt?
Det här borde vara och behöver vara lättare, eller? Det är där vi kommer in. Vi hjälper dig från koncept till konvertering – och allt däremellan. Om planeten Mars öppnar upp för e-handel är vi först med att hjälpa dig att lansera en webshop även där. Din webshop kanske drivs av Shopify, men vi kommer att vara de som ger den superpowers utifrån dina behov. Vi vill bli din bundsförvant, din utvalda e-handelspartner, och vi gör det på lång sikt. Nu är det upp till dig!
Vår berättelse
När våra grundare namngav företaget gick de ut för att söka inspiration för att skapa företagets rötter.
Genom historien finns det mängder av berättelser om superhero-liknande figurer. Vad våra grundare upptäckte var att en riktig superhjälte vid namn John Woolman på 1700-talet använde sina unika egenskaper för att förbättra andras liv. Som handlare, skräddare, journalist och tidig abolitionist var Woolmans starka övertygelse om rättvisa och enkelhet i affärslivet något som gav andra människor kraft till förändring. Det var dessa egenskaper, dessa superpowers, som höjde John Woolman till superhero-status i våra ögon och gav oss vårt namn, Woolman.
Precis som vår namne ger vi nu våra egna superpowers till världens handel. På Woolman förbättrar vi handeln genom snabbhet och bekvämlighet, genom att bygga och underhålla de mest flexibla lösningarna för våra kunder, så att inget företag kommer att vara rädda för att ta sitt nästa steg framåt. Vi finns för att hjälpa våra kunder på alla sätt. Hand i hand.
Därför bär vi namnet Woolman.

Vi anser att våra värderingar är våra superpowers

Modigt
Vår superpower är att vi vet vad vi gör, och vi vet hur vi ska göra det.
Våra kunder behöver inte veta hur de lär sig med oss och vi lär oss alltid av deras verksamhet. En kunds vision och kunskap om verksamheten är deras superpower. Att bygga framgångsrika handelslösningar för att uppnå deras mål är vårt mål. Och vi gör det alltid tillsammans.

Tillsammans
Våra medarbetare kommer från många olika bakgrunder och ursprung. Det gör oss unika och starka. Människor har sina egna individuella superpowers och placerar dem i teamet som skapar vår företagsövergripande superpower. För att ligga steget före investerar vi tid för att lära och dela med oss av våra resultat till kunderna. Vi hjälper våra kunder under varje steg på vägen.

Enkelt
Vi är hängivna att skydda handel och stoppa ondskan. I vår värld representeras ondskan av komplexitet. Komplexiteten i att driva ett företag och välja rätt komponenter för varje strid. Vi finns här för att bryta myten om att det är dyrt, tråkigt och svårt att etablera och driva framgångsrik handel. Hos oss är det enkelt och spännande.

Roligt
Och allt det här måste också vara roligt.
Hur skulle vi annars kunna komma fram till geniala lösningar och ha modet att dela med oss av dem till våra kunder?