
Nordic Shipping App
Nordic Shipping App gör det möjligt att skriva ut fraktetiketter direkt från Shopify´s ordervy för flertalet transportörer både inom Sverige och utomlands. Den gör det också möjligt för kunden att välja utlämningsställe i kassan. Nordic Shipping App är integrerad med Unifaun och ni kan enkelt utöka antalet transportörer i takt med att er verksamhet växer. Appen är utvecklad i samarbete med e-handlare och installerad i mer än 250 Shopify-butiker.
Fakturering
Boost
$24,99 per månad
Utskrift av 100 fraktetiketter per månad ingår. Utöver detta 0,16 USD per etikett. Maxdebitering 500 USD per månad.
- Skriv ut fraktetiketter direkt från Shopify’s ordervy
- Integrerad med RusPostExpress för att hantera leveranser till Ryssland.
- Integreras med Unifaun och möjliggör åtkomst till andra namngivna transportörer.
- Genom att beställa får du tillgång till alla appfunktioner gratis, och du kan välja en faktureringsplan senare.
- Genom att installera Nordic Shipping App accepterar du användningsvillkoren som publiceras på webbsidan.
Speed up
$199,99 per månad
Utskrift av 1000 fraktetiketter per månad ingår. Utöver detta 0,12 USD per etikett. Maxdebitering 1000 USD per månad.
- Skriv ut fraktetiketter direkt från Shopify’s ordervy
- Visa närmaste egna butiken som utlämningsställen i kassan
- Integrerad med RusPostExpress för att hantera leveranser till Ryssland.
- Integreras med Unifaun och möjliggör åtkomst till andra namngivna transportörer.
- Genom att beställa får du tillgång till alla appfunktioner gratis, och du kan välja en faktureringsplan senare.
- Genom att installera Nordic Shipping App accepterar du användningsvillkoren som publiceras på webbsidan.
Conquer
$19 per månad
Integrerar era transportörer via Unifaun
- Skriv ut obegränsat antal fraktetiketter direkt från Shopify´s ordervy
- Koppla ihop valda transportörer med er Shopify-butik
- Skriv ut fraktetiketter separat eller i bulk
- Skriv ut tulldeklarations-dokument (CN22 and CN23)
- Visa utlämningsställen för PostNord i kassan
- Visa närmaste egna butiken som utlämningsställe i kassan
- Genom att beställa får du tillgång till alla appfunktioner gratis, och du kan välja en faktureringsplan senare.
- Genom att installera Nordic Shipping App accepterar du användningsvillkoren som publiceras på webbsidan.
Med Nordic Shipping App kan du idag använda följande transportörer:













Nordic Shipping App hjälper dig som e-handlare att:
- Skriva ut fraktetiketter direkt från Shopify's ordervy utan att lämna butiken.
- Skriva ut specifika fraktetiketter för alla utvalda transportörer.
- Skriva ut fraktetiketter per order eller i bulk.
- Förinställa så att ordrar markeras som levererade i samband med utskrift. Om ni har annan process går det att ändra i inställningarna.
- Använda streckkodsläsare kopplad till appen för att läsa in orders och skriva ut fraktetiketterna. Detta möjliggör en smidigare orderhantering.
- Skriva ut internationella tulldeklarations-dokument såsom handelsfaktura, CN23- och CN22-formulär (inklusive DHL papperslösa handelsdokument).
- Visa närmaste utlämningsställe för PostNord i kassan.
- Lägga till egna närmaste butiken som utlämningsställe i kassan
- Egna benämningar på fraktsätt i kassan mappas direkt mot transportörernas namn för vald leveranstjänst.
- Nordic Shipping App gör det möjligt att använda alla populära fraktsätt; PostNord, DHL, Bring, Deutsche Post, FedEx, UPS och DB Schenker via en integration mot Unifaun. För att kunna använda appen behöver ni ett Unifaun-konto.
- RusPostExpress och Budbee är tillgängliga via direkt integration och finns i Nordic Shipping Apps faktureringsplaner Boost and Speed up.
- Om den transportör ni använder inte finns med på listan, kontakta oss så ser vi till att lägga till dem. Listan på anslutna transportörer växer i takt med våra e-handlares behov.
2020 slogs ett miljon leveransrekord med Nordic Shipping App.
Implementation, användningsvillkor och underhåll av Nordic Shipping App
- Nordic Shipping App är en olistad app och är ännu inte tillgänglig i Shopify Appstore.
- En ny användare kan nå appen via beställningssidan nedan, under rubriken Fakturering.
- Fakturering görs via Shopify's normala faktureringsrutin och valutan är USD. Månadskostnaden debiteras via registrerat kreditkort enligt Shopify's rutin var 30:e dag. Appen nås via Shopify adm.
- Nordic Shipping App är installerad per butik.
- Läs Nordic Shipping Apps integritetspolicy
- Kostnadsfri support för Nordic Shipping App. Supporten är tillgänglig vardagar kl 8-16 (tidszon UTC+2, EET) och nås på nsasupport@woolman.io. Tjänsten kommer att vara på engelska.
- Shopify kräver att appen Shopify Carrier Calculated Shipping är installerad om ni vill kunna visa utlämningsställe i kassan. E-handlaren måste se till att den appen i så fall är installerad.
- Nordic Shipping App skall informera om eventuella problem som uppstått i appen, i första hand på den här sidan eller i appen. Om problemet orsakas av Shopify eller annan tredje part ska Woolman skyndsamt vidarebefordra information till berörd part för åtgärd. Nordic Shipping App har ingen kontroll över tredje part och kan inte ta ansvar för deras åtgärder.
- Internationella transportörer har många tilläggstjänster för att hantera speciella leveranser. Alla specifika tilläggstjänster finns inte automatiskt med i appen. För att kontrollera om er specifika tjänst finns tillgänglig, hör av er till oss på nsasupport@woolman.io.
- Om supporten för Nordic Shipping App konfigurerar, eller gör ändringar i inställningarna på kundens begäran och på kundens vägnar, är kunden skyldig att granska och acceptera ändringarna. Genom att tillämpa de begärda inställningarna accepterar kunden ändringarna.
- Kunden ansvarar alltid för sina egna kontrakt med transportföretag, deras användning och leveranskostnader.
- Woolman Oy, som administratör av applikationen, har rätt att säga upp licensen eller förhindra att applikationen används med 20 dagars uppsägningstid.
-
Woolman Oy ansvarar inte för indirekta eller direkta förluster. Förluster är till exempel utebliven vinst eller en förlust som beror på att produktionen eller omsättningen minskar eller avbryts.
-
Woolman Oy ansvarar inte för om den andra avtalspartens information eller filer förstörs, försvinner eller förändras eller för förluster och utgifter som detta leder till, såsom kostnader för att återskapa filer.
-
Woolman Oy ansvarar inte för försening eller skada som beror på ett hinder som ligger utanför Woolman Oys påverkningsmöjligheter, som Woolman Oy inte rimligtvis kan förutsättas ha beaktat då avtalet ingicks och vars följder Woolman Oy inte heller rimligtvis kunde ha undvikit eller övervunnit. Som oöverstigligt hinder räknas, om inte annat bevisas, till exempel krig eller uppror, jordbävning, översvämning eller andra motsvarande naturkatastrofer, avbrott i den allmänna trafiken, datakommunikationen eller eldistributionen, import- eller exportförbud, strejk, lockout, bojkott eller andra motsvarande arbetskonflikter. En strejk, lockout, bojkott eller andra motsvarande arbetskonflikter räknas, om inte annat bevisas, som ett oöverstigligt hinder även när Woolman Oy själv är föremål för den eller deltar i den.
- Nordic Shipping App utvecklas kontinuerligt och Woolman reserverar sig för rätten att göra förändringar i appen.
Här är en checklista där du kan säkerställa att allt är klart för att börja skicka dina beställningar från din Shopify-butik.
Vi har sammanställt denna checklista med viktiga steg för e-handlare att gå igenom, innan ni påbörjar era leveranser. Notera att dessa steg inte enbart är för Nordic Shipping App utan är generella råd som gäller de flesta logistiklösningar.
- Teckna avtal med en eller flera transportörer såsom PostNord, Schenker, DHL, Fedex etc. När ni väljer transportörer är det viktigt att de levererar på valda marknader och är välkända av era kunder. Lokala transportätt som era kunder känner till ger större förtroende och ökar er försäljning.
- De flesta transportörer erbjuder olika former av leveranser (såsom hemleverans, leverans till utlämningsställe etc). Se till att erbjuda era kunder flera valmöjligheter och för att säkerställa detta är det viktigt att ni tecknar avtal för olika typer av leveranssätt. Det är också viktigt att se till att det finns ett smidigt sätt att returnera varor på.
- När ni tecknat avtal får ni ett avtalsnummer som behövs för att kunna skicka paket och ta emot returer. Du behöver detta avtalsnummer för att använda en transport-app (som exempelvis Nordic Shipping app). Fakturering görs sedan från valda transportörer baserat på de sändningar ni gör.
- Leveranser till olika länder kräver ofta att ni har fler än en transportör. När ni ska växa verksamheten och expandera globalt är det viktigt att välja logistik-partners som kan hjälpa er på denna resa. Många av de transport-appar som finns idag är begränsade till specifika lokala marknader. Unifaun möjliggör koppling till över 100 globala transportörer och Nordic Shipping App är integrerad med Unifaun så att ni kan hantera utskrifter av fraktetiketter till alla valda fraktsätt. Alla transportörer använder sina egna unika fraktetiketter och genom att använda Nordic Shipping App kan ni skriva ut dem direkt från Shopify's ordervy utan att behöva logga in separat i de olika transportörernas appar.
- Vid prissättning av fraktsätten är det bra att tänka på följande: Ska ni erbjuda fri frakt för alla köp eller sätta vissa villkor, exempelvis baserat på köpets totalsumma eller vikt. Även era konkurrenters fraktvillkor är något att ta hänsyn till så att ni hittar en modell som passar er verksamhet och era kunder. Prissättning och fraktvillkor lägger ni in i Shopify Shipping settings och appen använder den informationen för att koppla ihop det med rätt transportör.
- När ni tecknat avtal med valda transportörer, har ett Unifaun-konto och har installerat Nordic Shipping App, är ni redo att skriva ut fraktetiketter via Shopify's ordervy och börja leverera till era kunder. Ni kan alltid lägga till och ta bort transportörer i takt med att era behov förändras.